En blogg om tre livsnödvändiga punkter i en mans liv.. Poker, Sex och Öl

Carlsberg

Nu är det dags att presentera Carlsberg, som ligger näst efter Heineken bland de största bryggerikoncernerna i världen.
Många tror att Carlsberg är ett svenskt öl, men jag måste redan nu stoppa er där, för det stämmer inte!!
Carlsberg är ett danskt bolag som däremot köpte upp det svenska bolaget Falcon i slutet på nittiotalet och kanske så är det därför många blivit lurade till att denna danska öl är svensk.
Efter att Carlsberg köpt upp Pripps blev dom den största bryggerikoncernen i Sverige och de ligger även på femte plats på den världsliga kartan.

Övriga märken som de flesta av oss känner igen som även dom tillhör Carlsberg är; de utmärkta sällskapsdrickorna Tuborg och Tetley's. Tuborg brukar vara populära vid julbordet.
Ett par andra populära drycker som däremot är alkoholfria så som Ramlösa, 7up, Pepsi och Festis tillverkas även dom av Carlsberg.
Smaken på Carlsbergs orginal-öl i sig är fyllig och besk och den ger en mycket uppfriskande och ren känsla.
Passar mycket bra till fisk eller sallad.
Carlsberg säljs vanligtvis som 2,8% eller 3,5%, men finns även starkare varianter, som till exempel Elephant som är så mycket som 7,2%, för den som föredrar detta.
En mycket god öl och jag kan verkligen rekomendera både Carlsberg och Falcon.
Även Tuborg är en god öl men personligen så fördrack jag mig på dem på mina yngre dagar så inget för mig.

Hade bra.
//Pokerfreak

Kommentarer


Postat av: nadia

Jag vet inte speciellt mycket om öl, förutom att en del är goda och en del inte. Men att Carlsberg kommer från Danmark trodde jag nästan hörde till allmänbildning :P Kanske vet jag det för att hof är den enda ölen jag själv dricker. OK, nu ljög jag, ja dricker det som serveras, men hof om jag får bestämma själv.



Svar på din kommentar: Det är sjukt att kvinnor ska behöva ha ett rött armband vid mens. Vad man gör på toa är privat, och inte chefernas ensak. Sen anser jag att chefen borde kunna dra slutsatsen att det kanske är så att kvinnan har mens om hon springer på toa lite väl mycket. För jag menar, det är ju inte varje dag det är så, och om man har någonting innan för skallbenet så borde man kunna dra slutsatsen själv, utan armband.

2010-11-17 @ 11:59:51
URL: http://www.prinsessanadia.se

Kommentera:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig.
Trackback

RSS 2.0